İzleyiciler

15 Nisan 2012 Pazar

İNCİRLİ TATLI


Öğleden sonra misafirlerim vardı. Değişik bir tatlı denemek istedim. İnternette dolaşırken bu tatlıyı gördüm ve çok hafif değişikliklerle tatlımı yaptım. Herkes çok beğendi. Tepsi şu anda bomboş. Kesinlikle tavsiye ederim.

MALZEMELER:

KEKİ İÇİN
3 adet yumurta
1 su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 paket kabartma tozu
1 su bardağı ceviz(irice dövülmüş)
6 adet kuru incir(sıcak suda bekletilip, küp küp doğranacak)

ŞERBETİ İÇİN
1,5 su bardağı soğuk su
1 çorba kaşığı nescafe
3 çorba kaşığı toz şeker

MUHALLEBİSİ İÇİN:
1 Litre süt
5 kaşık toz şeker
1,5 çorba kaşığı nişasta
1,5 çorba kaşığı un
1 çay kaşığı vanilya
100 gr margarin

YAPILIŞI:
Yumurtaları çırpıp, şekeri ilâve edin ve çırpmaya devam edin. Kabartma tozu ve unu ekleyin. En son ceviz ve incirleri ilâve edin. Yağlanmış kalıba dökün.(Ben büyük boy dikdörtgen borcam kullandım.

Kek fırından çıktıktan 5 dakika sonra şerbetini kekin her tarafına dökün.

Bu arada muhallebiyi yapın ve en son margarini ilâve edip, mikserle 5 dakika çırparak kekin üstüne dökün. 2-3 saat gibi buzdolabında bekletin.



AFİYET OLSUN....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder