İzleyiciler

20 Ocak 2015 Salı

AĞZI AÇIK

Evet yeni bir hamur işi daha :) İnternette dolaşırken  karşılaştığım bir börek. Urfa yöresine ait. Yapması çok kolay. Yine az malzeme ile.

MALZEMELER:
Hamuru İçin:
1)1 su bardağı sıcak su
2)2,5 su bardağı un.
3)1 çay kaşığı tuz
4)1/2 çay kaşığı yemek sodası(karbonat)
5)1 çorba kaşığı sirke

İç harcı için:
1)150 gr kıyma(Ben dana kıyma kullandım)
2)1 adet yumurta
3)Küçük bir soğan
4)Tuz, kara biber, pul biber ve zevke bağlı baharatlar

Tavada kızartmak için sıvıyağ(Ben zeytinyağ kullandım)

YAPILIŞI:
1)İç harcı soğanı rendeleyip, tüm malzemeleri karıştırarak hazırlayın.
2)Hamuru yaparak yarım saat kadar dinlendirin.
3)Daha sonra hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak bir merdane veya oklava yardımıyla çay tabağı büyüklüğünde açın.
4)Üzerine kıymadan bir tatlı kaşığı kadar koyarak yaydırın.(Kenarlarından birer santim boşluk bırakarak)
5)Sonra hamurun kenarlarına pile şekli vererek katlayın.
6)Tavada yağı kızdırın ve önce hamurların kıymalı yüzünü kızartın, daha sonra diğer taraflarını(Kıymalı için hamura yapışması için önce kıymalı tarafını kızartıyoruz.)
7)Sıcak olarak servis edin
AFİYET OLSUN.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder