İzleyiciler

27 Kasım 2013 Çarşamba

KAYA KURABİYESİ

Birkaç sene önce Portakal Ağacı sitesinde gördüğüm bu tarifi yarım ölçü olarak uyguladım. Sonuç muhteşem oldu. Kesinlikle tavsiye ederim.

MALZEMELER:
1)1 adet yumurta
2)Yarım çay bardağı toz şeker
3)125 gr sana yağı(yarım paket-oda sıcaklığında yumuşamış)
4)Yarım çay bardağı sıvı yağ(Ben zeytin yağı kullandım)
5)1 çay bardağı irice dövülmüş ceviz
6)1 çay bardağı kuru üzüm
7)2 su bardağından bir parmak eksik un
8)Dilerseniz Yarım çay bardağı damla çikolata
9)1 limon kabuğu rendesi
10)1 paket vanilya
11)1 paket kabartma tozu
12)Üzeri için dilerseniz pudra şekeri

YAPILIŞI:
1)Damla çikolata, kuru üzüm ve ceviz hariç tüm malzemeleri karıştırın
2)Hamuru yapmaya başlarken, undan yarım bardak kadar ayırın. Hamur elinize yapışmayacak şekilde kalan unu azar azar ilâve edin
4)En son kuru üzüm, damla çikolata ve cevizleri ilâve edin.
5) Hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartarak şekil vermeden o şekilde yağlı kağıt  serilmiş tepsiye sıralayın.
6) Bu ölçüden ben 14 adet kurabiye çıkardım.
7)Piştikten sonra üzerine pudra şekeri serpebilirsiniz.

AFİYET OLSUN

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder