İzleyiciler

17 Kasım 2014 Pazartesi

ANNE KURABİYESİ(Semra Usulü)(Üzümlü-Yeşil Fıstıklı-Damla Çikolatalı)

 
MALZEMELER:
1)2 adet yumurta
2)1 su bardağı toz şeker(Damak zevkinize göre 1,5 bardak koyabilirsiniz.)
3)1 çay bardağı yoğurt(İnce belli bardaklardan)
4)1 çay bardağı sıvıyağ
5)100 gr tereyağı(Oda sıcaklığında)
6)1 paket kabartma tozu
7)Yarım çay kaşığı karbonat(Yemek sodası)
8)1 paket vanilya
9)4 su bardağı un
10)1 portakal kabuğu rendesi
11)1 kahve fincanı kadar kuru üzüm
12)1 kahve fincanı damla çikolata
13)1 kahve fincanı yeşil fıstık
14)1 kahve fincanı dövülmüş fındık

YAPILIŞI:
Hamur için:
1)1 yumurta ve ikinci yumurtanın sarısı(İkinci yumurtanın akı kurabiyelerin üzerine) büyükçe bi kaba alın.
2)Tereyağ, sıvıyağ, yoğurt ve toz şekeri de ekleyerek bir kaşık yardımıyla karıştırın.
3)Daha sonra un, kabartma tozu, karbonat ve portakal kabuğu rendesiyle karıştırın ve ele yapışmayacak bir hamur elde edin.
4)Ben hamuru üç parçaya ayırdım. Birinci parçaya yeşil fıstık ilave ettim. kurabiye şekli vererek, önce yumurta akına sonra damla çikolataya batırdım ve tepsiye dizdim.
5)Ayırdığım ikinci parçaya yıkadığım kuru üzümleri ilâve ettim. Kurabiye şekli vererek önce yumurta akına sonra dövülmüş fındıklara bulayarak tepsiye dizdim.
6)Üçüncü parça hamuru sade olarak kurabiye şekli verdim ve önce yumurta akına sonra toz şekere batırarak tepsiye dizdim.
7)200 derece önceden 5 dakika ısıttığımız fırında kurabiyeler kızarıncaya kadar pişirin.


AFİYET OLSUN...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder